Automatisera sportklubbens kommunikation

Är du företrädare för en sportklubb? Då vet du säkert att det kan vara ganska kämpigt att få ut viktig information och nyheter till alla berörda. Oftast tar någon på sig uppgiften ideellt, men det kan tyvärr leda till stor stress. Vad ni i sportklubben då behöver är automatiserad kommunikation. Läs vidare för att ta reda på vad det innebär.

Vad är marketing automation?

Vad är då marketing automation egentligen, eller automatiserad kommunikation som det också kallas, för något? Egentligen är det ganska enkelt. Det är en automatiserad kommunikationslösning som gör att information till exempel skickas ut automatiskt till personer beroende på hur de interagerar med er hemsida. Det kan också användas till e-postutskick och sms. Kort och gott sker informationsdelningen i det närmaste automatiskt. Istället för att författa 40 olika personliga mejl behöver du bara skriva ett. Många små idrottsklubbar har problem med att nå ut och vara synliga. Med marketing automation kan det dock bli mycket enklare utan att ni som arbetar med klubben egentligen behöver anstränga er så mycket.

Viktigt med moderna lösningar för idrottsklubbar

Idag finns det mycket som drar i människor, vilket gör det svårare för idrottsklubbar att attrahera medlemmar. Gör sig inte idrottsklubben synlig blir den dessutom inom kort helt bortglömd. Med nya tekniska lösningar går det dock att vända på trenden och skapa nya förutsättningar för kommunikation. Ett bra sätt att komma igång på är att kalla till möte i just din idrottsklubb och berätta om marketing automation och hur det kan hjälpa er synas mer. Alla verksamheter måste ta ett kliv in i framtiden, även idrottsklubbar.

alante